در بازار پرتلاطم بورس همواره شاهد افت و خیزهای شدیدی در قیمت سهام شرکت‌ها هستیم به همین جهت یکی از دغدغه‌های فعالان این بازار، کسب سود ثابت و بدون ریسک می‌باشد. صندوق درآمد ثابت پاداش سرمایه بهگزین این امکان را فراهم کرده است که سرمایه‌گذاران بتوانند بدون در نظر گرفتن شرایط رونق یا رکود بازار بورس، از کسب بازدهی ثابت، بدون ریسک، روز شمار و حتی بازدهی‌ای بیشتر از نرخ بهره بانکی بهره‌مند شوند. در ادامه‌ی این مقاله با صندوق درآمد ثابت پاداش سرمایه پارس بیشتر آشنا خواهیم شد.

 

بهگزین     

 

صندوق درآمدثابت پاداش سرمایه بهگزین

در مقاله صندوق‌های سرمایه‌گذاری، با ماهیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری آشنا شدیم؛ صندوق درآمدثابت پاداش سرمایه بهگزین از انواع صندوق‌های درآمد ثابت می‌باشد که با عمده دارایی‌های تحت اختیار خود اقدام به سرمایه‌گذاری بر اوراق با درآمد ثابت مانند اوراق مشارکت، صکوک، اخزا و... می‌کند؛ در نتیجه از ریسک بسیار کم و همچنین بازده‌ای همچون بازده بانک و البته بیشتر بهره‌مند است. طبق آخرین مصوبه سازمان بورس که در سال 1399 منتشر شد؛ ترکیب دارایی صندوق‌های درآمد ثابت می‌بایست به صورت 75% الی 85% بر روی اوراق درآمد ثابت و 15% الی 25% بر روی سهام باشد.

صندوق پاداش سرمایه بهگزین از انواع صندوق‌های صدور و ابطالی می‌باشد؛ به این شکل که خارج از بورس معامله می‌شود و سرمایه‌گذاران با مراجعه به دفاتر صندوق یا شعب بانک شهر اقدام به خرید و فروش واحدهای این صندوق‌ می‌کنند.

صندوق بهگزین از انواع صندوق‌های درآمدثابتی است که با واریز سود همراه هست؛ به این شکل که در ابتدای هر ماه قیمت هر واحد سرمایه‌گذاری صندوق 1.000.000 ریال است و در طی ماه قیمت واحدهای صندوق رشد می‌کند و در انتهای ماه قیمت هر واحد تقریبا به محدوده 1.018.000 ریال می‌رسد؛ در واقع این صندوق‌ هر ماه تقریبا 1.7% الی 2% بازدهی دارد. در انتهای ماه نیز واریز سود به حساب های بانکی دارندگان واحدها صورت می‌گیرد و در ابتدای ماه بعد دوباره قیمت هر واحد به عدد 1.000.000 ریال می‌رسد و این رویه هر ماه انجام می‌شود.

نکته‌ای که وجود دارد این است که این صندوق‌ به صورت روزشمار عمل می‌کند و امکان خرید و فروش واحدهای صندوق در طول ماه نیز وجود دارد و سرمایه‌گذاران بنا به مقدار مدتی که واحدهای صندوق را نگهداری می‌کنند می‌توانند بازدهی کسب کنند.

 در تصویر زیر نمودار عملکرد تقریبی این صندوق‌ را مشاهده می‌کنیم:

بهگزین

 

ترکیب دارایی صندوق درآمدثابت پاداش سرمایه بهگزین

صندوق پاداش سرمایه بهگزین با تجمیع سرمایه سرمایه‌گذاران و سرمایه‌گذاری این مبالغ در اوراق مشارکت و سپرده‌های بانکی، سعی در کسب بازدهی ثابت با حداقل ریسک را دارد. حدود 53% از دارایی‌های این صندوق در اوراق مشارکت و حدود 41% از دارایی‌های این صندوق در سپرده‌های بانکی سرمایه‌گذاری شده است که در تصویر زیر ترکیب دارایی صندوق پاداش سرمایه بهگزین را مشاهده می‌کنیم:

بهگزین

 

بازدهی صندوق پاداش سرمایه بهگزین

صندوق پاداش سرمایه در تاریخ 17/09/1394 فعالیت خود را آغاز کرد و در تاریخ 30 آبان 1402 با دارایی تحت مدیریت 24,153 میلیارد ریال توانسته 205% بازدهی کسب کند؛ طبق آخرین داده‌های مرکز پردازش اطلاعات مالی ایران (Fipiran.ir) بازدهی ماهانه این صندوق 1.89%، بازدهی سه ماهه 5.67%، بازدهی شش ماهه 11.33% و بازدهی یکساله صندوق 22.69% می‌باشد.

 

نحوه خرید واحدهای صندوق بهگزین

صندوق پاداش سرمایه بهگزین از انواع صندوق‌های صدور و ابطالی می‌باشد؛ به این شکل که خارج از بورس معامله می‌شود و سرمایه‌گذاران با مراجعه به سایت صندوق یا شعب بانک شهر اقدام به خرید و فروش واحدهای این صندوق‌ می‌کنند.

 

بهگزین

 

در صورت نیاز به مشاوره می‌توانید با شماره گیری 58718-021 از مشاوره کارشناسان مربوطه بهره‌مند شوید.